Labels

Friday, August 30, 2013

Rumah Terbuka Aidilfitri PSS dan KRU Kota Belud 2013


17 Ogos 2013, Persatuan Siswazah Sabah (PSS) Kota Belud meraihkan lebaran tahun ini dengan mengadakan rumah terbuka aifidlfitri 2013. Rumah terbuka Aidilfitri adalah acara tahunan yang diadakan oleh Persatuan Siswazah Sabah (PSS) untuk meraihkan aidilfitri dan merapatkan silaturrahim antara semua ahli khususnya dan masyarakat Kota Belud amnya. Sambutan kali ini diadakan dengan penuh sederhana mengingatkan musibah yang melanda saudara kita di Mesir.

Program dimulakan dengan ucapan yang disampaikan oleh Sdr. Iqbal Fikri bin Anfiah merangkap Pengerusi PSS Cawangan Penaja Kota Belud. Ucapan alu-aluan yang disampaikan banyak menyentuh tentang pentingnya ukhuwwah dalam memastikan semua gerak kerja yang dilakukan oleh PSS dan KRU berjalan lancar dan mendapat redha Allah S.W.T. Selain itu juga, Sdr. Iqbal juga sempat mengulas peristiwa berdarah di Mesir yang berlaku ketika ini. Ia bukanlah satu isu umat Islam di sana sahaja, namun ia merupakan isu kemanusiaan sejagat yang perlu di ambil peduli oleh setiap individu. Sebagai saudara seakidah, kita haruslah sentiasa mendoakan mereka di sana dan memberi sokongan dan bantuan dari pelabagai sudut termasuklah bantuan kewangan bagi yang berkemampuan.




Sambutan pada kali ini turut dihadiri oleh Saudara Hasmadi Hasbi yang merupakan Setiausaha Agung Persatuan Siswazah Sabah (PSS) Pusat. Kami dari PSS Kota Belud mengucapkan terima kasih atas kesudian beliau meluangkan masa untuk hadir bersama dalam majlis sambutan rumah terbuka aidilfitri pada tahun ini. Walaupun sambutan agak sederhana, namun kemeriahan tetap dapat dirasai oleh semua yang hadir. Apa yang diharapkan agar aidilfitri pada tahun ini dapat mengeratkan lagu ukhuwwah antara kita untuk sama-sama memantapkan lagi gerak kerja kita di masa akan datang. InsyaAllah. 





Persatuan Siswazah Sabah (PSS) dan Kelab Remaja Ukhuwwah (KRU) Kota Belud mengucapkan 
Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin.

0 comments:

Post a Comment