Labels

Monday, December 7, 2009

Kem Kepimpinan Pelajar 2009 (KemPin ’01) KRUkb

4-6/12/09 (Jumaat-Ahad)
Kg. Rosok Kota Belud banner made by psskb
Alhamdulillah program yang dirancang dapat dilaksanakan dengan izin Allah walaupun berbekalkan tenaga penggerak yang terhad dan kehadiran peserta yang kurang memuaskan. Sebahagian peserta yang terpilih tidak dapat menghadiri program inidi saat2 akhir kerana pelbagai masalah yang dihadapi. Sayabas dan tahniah diucapkan kepada adik2 peserta yang berjaya mengikuti program ini.

Syukur juga dipanjatkan kerana program ini mencapai objektifnya walaupun menghadapi pelbagai rintangan. Namun, bagi seorang pejuang halangan dan rintangan itu tidaklah melemahkan semangat perjuangan kerana itulah asam garam perjuangan. Para peserta, AJK juga penceramah yang tersesat jalan menuju tapak program menunjukkan perjuangan itu penuh rintangan. Namun, kita dapat menjumpai tapak program itu apabila mengikuti jalan yang grable bukanlah jalan yang senang dan mudah.


Nasi yang bubur dihari pertama program juga dirasakan begitu enak apabila dicampur dengan bahan2 perasa. Jika hari pertama nasi tidak habis, pada hari kedua dulang menjadi licin dan hari ketiga tidak sabar menunggu masa makan. Begitulah ibaratnya perjuangan, akan menjadi manis jika dilakukan dengan hati yang ikhlas dan penuh kefahaman bukan atas dasar semangat semata-mata. Apatah lagi ditambah dengan perisa ukhwah fillah sesama sahabat seperjuangan.


Pesanan buat adik2 yang baru mengenal erti perjuangan dan kepada sahabat2 yang telah arif tentang perjuangan, ingatlah matlamat perjuangan kita iaitu menegakkan Islam di muka bumi Allah ini dan mencari redhaNya. Hayatilah dan fahamilah lagu tema program ini...


Gelombang Keadilan

Kan melangkah kaki dengan pasti

Menerobos segala onak duri

Generasi baru yang telah di nanti

Tak takut cita-cita gentar mati

Bagai gelombang terus menerjang

Ku tumbangkan segala kezaliman

Dengan tulus ikhlas untuk keadilan

Hingga pertiwi gapai sejahtera

Takkan surut walau selangkah

Takkan henti walau sejenak

Cita kami hidup mulia

Atau syahid mendapat syurga.


Teruskan perjuangan walau dimana kita berada dalam keadaan apa jua pun.

- Kita bukanlah pemula dan pengakhir kepada perjuangan ini tetapi penyambung kepada rantai perjuangan yang dimulakan oleh para Rasul dan Nabi terdahulu.

- La tahzan wala takhof, innallaha ma’ana.

1 comments:

  1. Salam...

    Setinggi syabas & tahniah buat pihak penganjur dan para peserta..

    ^^,

    ReplyDelete