Labels

Sunday, March 28, 2010

QIAMULLAIL BULAN MAC KRUKB

27 MAC, Sabtu; program qiamullail bulanan KRU KB telah pun dijalankan dengan baiknya.

Tahniah diucapkan kepada semua peserta yang masih sudi hadir dan berjaya mengikuti program ini. Semoga kehadiran adik2 semua dinilai di sisi Allah dan mendapat sedikit input dari pengisian yang diberikan.

khusyu'nye dengar ceramah

Jika qiamullail bulan lalu jumlah peserta mencecah 123 orang, namun bulan ini jumlah peserta meningkat ke 154 orang. Tahniah diucapkan kepada semua ajk pelaksana yan telah bertungkus lumus kerana berjaya melaksanakan program ini dengan kehadiran peserta yang ramai kali ini.

sabar ye dik...

Qiamullail bulan ini yang bertemakan ‘anakku Sazali’ diserikan lagi dengan kehadiran Kak Jannah dari Papar yang menyampaikan slot pengisian yang agak menyentuh hati peserta dan ajk. Diharapkan perkongsian ilmu yang disampaikan dapat dihadamkan, diambil iktibar, dihayati dan diamalkan. Semoga kita tergolong dalam golongan anak2 yang soleh solehah yang menjadi penyejuk mata ibu ayah.

slot pengisian Kak Jannah

Di akhir program ini turut diadakan riadah yang begitu mencabar sekali. Tahniah kepada yang berjaya menempuh cabaran tersebut. Main bukan sekadar main, tapi ada isi tersirat disebalik permainan itu. Maka, fikir2 lah dan renung2 lah....

apa la dorang buat nie?

riadah pagi

Kami dari pihak ajk penganjur dan pelaksana memohon kemaafan andai ada yang tertengking, terteriak, termarah, tersilap kata, terlanjur bahasa sepanjang program ini. itu semua bukanlah niat dihati tetapi tidak disengajakan. Semoga perkenalan kita membuahkan ukhuwah Fillah yang kekal selamanya.

wat pe tu Munir?


Andai ada jarum yang patah,

Jangan simpan di dalam peti,

Andai ada silap dan salah,

Jangan simpan di dalam hati.


Kalau ada sumur diladang,

Boleh kami menumpang mandi,

Kalau ada umur yang panjang,

Bulan hadapan kita bertemu lagi...


Jangan serik untuk mengikuti program seperti ini kerana ada sesuatu yang tersirat dan tersurat disebaliknya. Salam ukhwah fillah abdan abada...

0 comments:

Post a Comment